Tocht Identiteit en mentaal welzijn

Tocht jongeren natuur met Pimento

We nemen jouw groep jongeren mee op een tweedaagse tocht rond identiteit en mentaal welzijn. We werken aan het zelfvertrouwen, zelfinzicht, de zelfeffectiviteit en de verbondenheid.

De groep is daarbij de spiegel, het vangnet, feedback-organisme en de mini-samenleving. Een intensieve ervaring voor jouw groep, waarbij we op zoek gaan naar wat boeit, beweegt en raakt.

📸 Valerie Vanderlooy

PRAKTISCHE INFORMATIE

Bekijk ook eens onze tocht teambuilding 16+ en tocht socio-relationele vaardigheden 16+.

Locatie

Onze tochten rond identiteit, zingeving en keuzes maken worden georganiseerd vanuit Chirohuis De Kalei in Dilsen-Stokkem aan de rand van het Nationaal Park Hoge Kempen. Meer info vind je via dekalei.be.

Koppeling aan onderwijsdoelen derde graad secundair onderwijs

In deze vorming kunnen de volgende minimumdoelen derde graad secundair onderwijs aan bod komen. Let op, we werken steeds op maat van wat er leeft in de groep. Daardoor kan het voorkomen dat niet in alle groepen exact dezelfde inhoud aan bod komt. Naargelang de vragen en behoeften, worden accenten gelegd en zal bepaalde inhoud minder of meer aandacht krijgen.

  • 01.02 De leerlingen ontwikkelen gezondheidsvaardigheden in functie van hun fysiek en mentaal welzijn binnen verschillende thema’s. 
  • 01.03.01 De leerlingen ontwerpen oplossingen of deeloplossingen voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging. 
  • 01.03.02 De leerlingen besluiten welke oplossing of deeloplossing voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging tot uitvoering zal worden gebracht. 
  • 01.03.06 De leerlingen reflecteren over de eigen rol en het eigen gedrag bij het samenwerken aan een groepsproject. 
  • 01.03.07 De leerlingen reflecteren over het eigen leer- en werkproces in relatie tot hun zelfconcept. 
  • 01.07 De leerlingen hanteren in verschillende rollen in sport en spel principes van verantwoord en veilig gedrag. 
  • 05.01 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen. 
  • 05.01.01 De leerlingen reflecteren over de mens vanuit visies en met concepten uit de wijsgerige antropologie. 
  • 05.01.02 De leerlingen reflecteren over goed leven en goed handelen vanuit visies en met concepten uit de ethiek. 
  • 05.01.03 De leerlingen reflecteren over de werkelijkheid vanuit visies en met concepten uit de zijnsleer.
  • 07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven. 
  • 07.04 De leerlingen gaan geïnformeerd, beargumenteerd en constructief in dialoog over maatschappelijke thema’s.
  • 14.01.03 De leerlingen analyseren persoonlijkheid aan de hand van persoonlijkheidstheorieën. 

MEER WETEN?
EEN TOCHT BOEKEN?

Contacteer onze Customer Service verantwoordelijke Roel via info@pimento.be.

Of raadpleeg alvast enkele richtprijzen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Bekijk ook eens onze tocht teambuilding 16+ en tocht socio-relationele vaardigheden 16+.

Locatie

Onze tochten rond identiteit, zingeving en keuzes maken worden georganiseerd vanuit Chirohuis De Kalei in Dilsen-Stokkem aan de rand van het Nationaal Park Hoge Kempen. Meer info vind je via dekalei.be.

Koppeling aan onderwijsdoelen derde graad secundair onderwijs

In deze vorming kunnen de volgende minimumdoelen derde graad secundair onderwijs aan bod komen. Let op, we werken steeds op maat van wat er leeft in de groep. Daardoor kan het voorkomen dat niet in alle groepen exact dezelfde inhoud aan bod komt. Naargelang de vragen en behoeften, worden accenten gelegd en zal bepaalde inhoud minder of meer aandacht krijgen.

  • 01.02 De leerlingen ontwikkelen gezondheidsvaardigheden in functie van hun fysiek en mentaal welzijn binnen verschillende thema’s. 
  • 01.03.01 De leerlingen ontwerpen oplossingen of deeloplossingen voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging. 
  • 01.03.02 De leerlingen besluiten welke oplossing of deeloplossing voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging tot uitvoering zal worden gebracht. 
  • 01.03.06 De leerlingen reflecteren over de eigen rol en het eigen gedrag bij het samenwerken aan een groepsproject. 
  • 01.03.07 De leerlingen reflecteren over het eigen leer- en werkproces in relatie tot hun zelfconcept. 
  • 01.07 De leerlingen hanteren in verschillende rollen in sport en spel principes van verantwoord en veilig gedrag. 
  • 05.01 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen. 
  • 05.01.01 De leerlingen reflecteren over de mens vanuit visies en met concepten uit de wijsgerige antropologie. 
  • 05.01.02 De leerlingen reflecteren over goed leven en goed handelen vanuit visies en met concepten uit de ethiek. 
  • 05.01.03 De leerlingen reflecteren over de werkelijkheid vanuit visies en met concepten uit de zijnsleer.
  • 07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven. 
  • 07.04 De leerlingen gaan geïnformeerd, beargumenteerd en constructief in dialoog over maatschappelijke thema’s.
  • 14.01.03 De leerlingen analyseren persoonlijkheid aan de hand van persoonlijkheidstheorieën. 

Description

We nemen jouw groep jongeren mee op een tweedaagse tocht rond identiteit en mentaal welzijn. We werken aan het zelfvertrouwen, zelfinzicht, de zelfeffectiviteit en de verbondenheid.

De groep is daarbij de spiegel, het vangnet, feedback-organisme en de mini-samenleving. Een intensieve ervaring voor jouw groep, waarbij we op zoek gaan naar wat boeit, beweegt en raakt.

📸 Valerie Vanderlooy

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Jongeren (12+)