Vorming omgaan met sexting

sexting online seksualiteit vorming

Sexting, wat is het juist? Hoe ga je als leerkracht, jeugdwerker of begeleider van jongeren om met jongeren die experimenteren met online seksualiteit, relaties en nieuwe media? 

Je krijgt achtergrondinformatie en werkvormen waarmee je sexting en online seksualiteit ter sprake kan brengen in jouw (klas)groep.

Hoe vaak komt sexting voor bij jongeren? Wat is het verschil tussen experimenteergedrag en grensoverschrijdende sexting? Hoe reageer je erop? Hoe breng je een thema als sexting aan bij jongeren? 

(📸 Jan Van Bostraeten)

PRAKTISCHE INFORMATIE

Eindtermen en sleutelcompetenties

Ideale invulling voor jouw pedagogische studiedag of teamdag. In deze vorming over sexting leer je werken rond de volgende sleutelcompetenties en eindtermen:

  • 1° competenties op het vlak van lichamelijk, geestelijk en emotioneel bewustzijn en op vlak van lichamelijke, geestelijke en emotionele gezondheid (G); ET 1.1, 1.2, 1.7, 1.8, 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19
  • 4° digitale competentie en mediawijsheid (T); ET 4.5, 4.7
  • 5° sociaal-relationele competenties (T); ET 5.1, 5.2, 5.3
  • 6° competenties inzake wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (I); ET 6.30
  • 7° burgerschapscompetenties met inbegrip van competenties inzake samenleven (G); ET 7.2, 7.3, 7.4, 7.6, 7.7
  • 14° zelfbewustzijn en zelfexpressie, zelfsturing en wendbaarheid (T); ET 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19, 5.1

Locatie

Onze vormingsmedewerkers verplaatsen zich naar een locatie van jouw keuze in heel Vlaanderen.

Of je boekt bij ons je vorming inclusief verblijf in een vormingshuis van Chirojeugd Vlaanderen:

  • Antwerpen (Westmalle): Heibrand
  • Limburg (Dilsen-Stokkem): De Kalei
  • Vlaams-Brabant (Overijse): De Hagaard
  • West-Vlaanderen (Brugge): De Karmel

Meer info vind je op www.chirohuizen.be.

MEER WETEN?
EEN VORMING BOEKEN?

Contacteer onze Customer Service verantwoordelijke Roel via info@pimento.be.

Of raadpleeg alvast enkele richtprijzen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Eindtermen en sleutelcompetenties

Ideale invulling voor jouw pedagogische studiedag of teamdag. In deze vorming over sexting leer je werken rond de volgende sleutelcompetenties en eindtermen:

  • 1° competenties op het vlak van lichamelijk, geestelijk en emotioneel bewustzijn en op vlak van lichamelijke, geestelijke en emotionele gezondheid (G); ET 1.1, 1.2, 1.7, 1.8, 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19
  • 4° digitale competentie en mediawijsheid (T); ET 4.5, 4.7
  • 5° sociaal-relationele competenties (T); ET 5.1, 5.2, 5.3
  • 6° competenties inzake wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (I); ET 6.30
  • 7° burgerschapscompetenties met inbegrip van competenties inzake samenleven (G); ET 7.2, 7.3, 7.4, 7.6, 7.7
  • 14° zelfbewustzijn en zelfexpressie, zelfsturing en wendbaarheid (T); ET 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19, 5.1

Locatie

Onze vormingsmedewerkers verplaatsen zich naar een locatie van jouw keuze in heel Vlaanderen.

Of je boekt bij ons je vorming inclusief verblijf in een vormingshuis van Chirojeugd Vlaanderen:

  • Antwerpen (Westmalle): Heibrand
  • Limburg (Dilsen-Stokkem): De Kalei
  • Vlaams-Brabant (Overijse): De Hagaard
  • West-Vlaanderen (Brugge): De Karmel

Meer info vind je op www.chirohuizen.be.

Description

Sexting, wat is het juist? Hoe ga je als leerkracht, jeugdwerker of begeleider van jongeren om met jongeren die experimenteren met online seksualiteit, relaties en nieuwe media? 

Je krijgt achtergrondinformatie en werkvormen waarmee je sexting en online seksualiteit ter sprake kan brengen in jouw (klas)groep.

Hoe vaak komt sexting voor bij jongeren? Wat is het verschil tussen experimenteergedrag en grensoverschrijdende sexting? Hoe reageer je erop? Hoe breng je een thema als sexting aan bij jongeren? 

(📸 Jan Van Bostraeten)

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Volwassenen