BUITENAARDIG

Spel eerste graad vriendschap

Buitenaardig is een educatief spel over vriendschap en verliefdheid voor 6- tot 8-jarigen. Kinderen ontdekken vriendschap en verliefdheid door de ogen van het buitenaardse wezen Muk, en wisselen zo op een speelse manier ervaringen uit.

Lees meer over de inhoudelijke doelstellingen van Buitenaardig.

 

Bestel online bij De Banier (€ 25,00)

Koppeling aan de eindtermen

Eindtermen die aan bod kunnen komen in Buitenaardig:

  1. Sociale vaardigheden – domein relatiewijzen:
    • De leerlingen kunnen in de omgang met anderen respect en waardering opbrengen.
    • De leerlingen kunnen zorg opbrengen voor iets of iemand anders.
    • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren.
    • De leerlingen kunnen zich weerbaar opstellen tegenover leeftijdsgenoten en volwassenen door signalen te geven die voor anderen begrijpbaar en aanvaardbaar zijn.
    • De leerlingen kunnen zich discreet opstellen.
    • De leerlingen kunnen ongelijk of onmacht toegeven, kritiek beluisteren en eruit leren.
  2. Sociale vaardigheden – domein gespreksconventies
    • De leerlingen kunnen in functionele situaties een aantal verbale en non-verbale gespreksconventies naleven.
  3. Sociale vaardigheden – domein samenwerking
    • De leerlingen kunnen samenwerken met anderen, zonder onderscheid van sociale achtergrond, geslacht of etnische origine.

Koppeling aan de eindtermen

Eindtermen die aan bod kunnen komen in Buitenaardig:

  1. Sociale vaardigheden – domein relatiewijzen:
    • De leerlingen kunnen in de omgang met anderen respect en waardering opbrengen.
    • De leerlingen kunnen zorg opbrengen voor iets of iemand anders.
    • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren.
    • De leerlingen kunnen zich weerbaar opstellen tegenover leeftijdsgenoten en volwassenen door signalen te geven die voor anderen begrijpbaar en aanvaardbaar zijn.
    • De leerlingen kunnen zich discreet opstellen.
    • De leerlingen kunnen ongelijk of onmacht toegeven, kritiek beluisteren en eruit leren.
  2. Sociale vaardigheden – domein gespreksconventies
    • De leerlingen kunnen in functionele situaties een aantal verbale en non-verbale gespreksconventies naleven.
  3. Sociale vaardigheden – domein samenwerking
    • De leerlingen kunnen samenwerken met anderen, zonder onderscheid van sociale achtergrond, geslacht of etnische origine.

Tevreden Klanten

Tevreden klanten Pimento
Hermine R.
Leerkracht lagere school, via Klascement

“Leuk spel!”