Online identiteit en gedrag jongeren

Online identiteit en gedrag jongeren



Volwassenen geven aan niet te weten wat jongeren online doen. Jongeren beamen dat. Volwassenen weten en kennen er niks van. Dus vroeg Pimento jongeren hoe het nu juist zit.

Jongeren spenderen gemiddeld 3 tot 4 uur per dag op sociale media. Sommigen vele uren meer. En de online wereld van jongeren is een verlengde van hun offline gedrag en identiteit, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Pimento, expert in identiteitsontwikkeling bij jongeren.

Maar wat doen jongeren dan precies online? Zijn ze hetzelfde online als offline? Wanneer liken ze een post? Vinden ze zichzelf gsm-verslaafd? Op welke apps spenderen ze hun tijd? Wat frustreert hen online? Welke gesprekken voeren ze online? Hoe denken ze over online vriendschap?  

Pimento bevroeg meer dan 1000 jongeren uit de tweede en derde graad secundair onderwijs in Antwerpen over hun online gedrag en identiteit via interviews en enquêtes.

Inschrijven op onze nieuwsbrief

* Verplichte velden
Thema's
Email Formaat


BLIJF JE GRAAG OP DE HOOGTE OVER ONZE KORTINGSACTIES, GRATIS TIPS, NIEUWE PROJECTEN, SAMENWERKINGEN, PRODUCTEN EN EVENEMENTEN?

 

Schrijf je dan nu in op de maandelijkse nieuwsbrief van Pimento!

 

Schrijf in op de nieuwsbrief