Online identiteit en gedrag jongeren
Online identiteit en gedrag jongeren
Volwassenen geven aan niet te weten wat jongeren online doen. Jongeren beamen dat. Volwassenen weten en kennen er niks van. Dus vroeg Pimento jongeren hoe het nu juist zit.
Jongeren spenderen gemiddeld 3 tot 4 uur per dag op sociale media. Sommigen vele uren meer. En de online wereld van jongeren is een verlengde van hun offline gedrag en identiteit, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Pimento, expert in identiteitsontwikkeling bij jongeren.
Maar wat doen jongeren dan precies online? Zijn ze hetzelfde online als offline? Wanneer liken ze een post? Vinden ze zichzelf gsm-verslaafd? Op welke apps spenderen ze hun tijd? Wat frustreert hen online? Welke gesprekken voeren ze online? Hoe denken ze over online vriendschap?
Pimento bevroeg meer dan 1000 jongeren uit de tweede en derde graad secundair onderwijs in Antwerpen over hun online gedrag en identiteit via interviews en enquêtes.
- Lees het onderzoeksrapport online identiteit en gedrag jongeren.
- Gebruik de infographic online wereld van jongeren en infographic jongeren online vs. offline.
- Gebruik de werkvormenbundel Weerbaar op het Web WOW3 om met jongeren te werken rond online imago, online zelfbeeld en digitale balans.