Booost!

werkvormen puberteit imago weerbaarheid veranderingen lichaam online gedrag relaties seksuele voorlichting

Met dit spel heb je alles in huis om met 11- tot 14-jarigen rond relaties en seksualiteit in de puberteit te werken, het hele jaar door, op maat van jouw groep.

Je maakt met Booost! weerbaarheid, imago, seksualiteit, relaties, veranderingen aan het lichaam en online gedrag op een fijne manier bespreekbaar. Vanuit de leefwereld van kinderen en jongeren. Zo krijgen ze zicht op hun eigen vaardigheden en attitudes, krijgen ze spelenderwijs info en leren ze over deze thema's te communiceren.

Ga op wandel door de stad en ontdek van alles over de puberteit via de vraag-, opdracht- en discussiekaarten. En boost zo snel mogelijk het humeur van jouw personage - van #grmbl tot #jiehaa!

Bestel nu bij de Banier (25 euro)

PRAKTISCHE INFORMATIE

Onderwijsdoelen en eindtermen

Oaderwijsdoelen lagere school
  • De leerlingen drukken in een niet-conflictgeladen situatie, eigen indrukken, gevoelens, verlangens, gedachten en waarderingen spontaan uit. 
  • De leerlingen kunnen beschrijven wat ze voelen en wat ze doen in een concrete situatie en kunnen illustreren dat zowel hun gedrag als hun gevoelens situatiegebonden zijn. 
  • De leerlingen kunnen lichamelijke veranderingen die ze bij zichzelf en leeftijdsgenoten waarnemen, herkennen als normale aspecten in hun ontwikkeling 
  • De leerlingen kunnen in omgang met anderen respect en waardering opbrengen. 
  • De leerlingen kunnen hulp vragen en zich laten helpen. 
  • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren. 
  • De leerlingen kunnen zich weerbaar opstellen naar leeftijdsgenoten en volwassenen toe door signalen te geven die voor anderen begrijpelijk en aanvaardbaar zijn. 
  • De leerlingen kunnen zich discreet opstellen. 
Minimumdoelen eerste graad secundair onderwijs
  • 1.16, 1.17, 1.19, 1.7, 1.8, 5.4, 6.16, 7.7 

PRAKTISCHE INFORMATIE

Onderwijsdoelen en eindtermen

Oaderwijsdoelen lagere school
  • De leerlingen drukken in een niet-conflictgeladen situatie, eigen indrukken, gevoelens, verlangens, gedachten en waarderingen spontaan uit. 
  • De leerlingen kunnen beschrijven wat ze voelen en wat ze doen in een concrete situatie en kunnen illustreren dat zowel hun gedrag als hun gevoelens situatiegebonden zijn. 
  • De leerlingen kunnen lichamelijke veranderingen die ze bij zichzelf en leeftijdsgenoten waarnemen, herkennen als normale aspecten in hun ontwikkeling 
  • De leerlingen kunnen in omgang met anderen respect en waardering opbrengen. 
  • De leerlingen kunnen hulp vragen en zich laten helpen. 
  • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren. 
  • De leerlingen kunnen zich weerbaar opstellen naar leeftijdsgenoten en volwassenen toe door signalen te geven die voor anderen begrijpelijk en aanvaardbaar zijn. 
  • De leerlingen kunnen zich discreet opstellen. 
Minimumdoelen eerste graad secundair onderwijs
  • 1.16, 1.17, 1.19, 1.7, 1.8, 5.4, 6.16, 7.7 

Tevreden Klanten

Tevreden klanten Pimento
Zaineb B.
Leerkracht secundair onderwijs, via Klascement.be

Zeer bruikbaar materiaal!

"Zeer bruikbaar materiaal. Dank je wel!"

Description

Met dit spel heb je alles in huis om met 11- tot 14-jarigen rond relaties en seksualiteit in de puberteit te werken, het hele jaar door, op maat van jouw groep.

Je maakt met Booost! weerbaarheid, imago, seksualiteit, relaties, veranderingen aan het lichaam en online gedrag op een fijne manier bespreekbaar. Vanuit de leefwereld van kinderen en jongeren. Zo krijgen ze zicht op hun eigen vaardigheden en attitudes, krijgen ze spelenderwijs info en leren ze over deze thema’s te communiceren.

Ga op wandel door de stad en ontdek van alles over de puberteit via de vraag-, opdracht- en discussiekaarten. En boost zo snel mogelijk het humeur van jouw personage – van #grmbl tot #jiehaa!

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Kinderen (6-12), Jongeren (12+)