Tocht teambuilding jongeren

Tocht teambuilding: avontuurlijke samenwerkingsopdracht begeleid door expert groepsdynamica Pimento

Twee of drie dagen lang legt je groep een tocht af. Ondertussen zijn er uitdagingen, samenwerkingsopdrachten, gesprekken en stille momenten. Al wandelend verleg je jouw grenzen. Iedereen wordt op zichzelf en op de groep teruggeworpen, zodat je samen ook figuurlijk ‘een weg aflegt'. 

Bij alle keuzes en uitdagingen die je tegenkomt, staat het groepsproces centraal. Wat je eruit leert, neem je mee naar huis als werk- of aandachtspunt. 

We stellen op basis van jouw noden en vragen een vorming op maat samen. Wat hebben jullie nodig als groep om een betere groep te worden? Waar ligt jullie uitdaging? Wat zal deze ervaring met jullie als groep doen? Of beter: wat willen jullie graag dat deze ervaring met je groep doet? 

PRAKTISCHE INFORMATIE

Bekijk ook eens onze tocht identiteit en zingeving (16+) en tocht socio-relationele vaardigheden 16+.

Locatie

Deze teambuildingstochten organiseren we vanuit Chirohuis De Kalei in Dilsen-Stokkem. 

Meer info over deze locatie vind je op dekalei.be

Koppeling aan de onderwijsdoelen

In deze vorming kunnen de volgende minimumdoelen derde graad secundair onderwijs aan bod komen. Let op, we spelen in op wat er leeft in de groep. Daardoor kan het voorkomen dat niet in alle groepen exact dezelfde inhoud aan bod komt. Naargelang de vragen en behoeften, worden accenten gelegd en zal bepaalde inhoud minder of meer aandacht krijgen.

  • 01.03.01 De leerlingen ontwerpen oplossingen of deeloplossingen voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging.
  • 01.03.02 De leerlingen besluiten welke oplossing of deeloplossing voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging tot uitvoering zal worden gebracht.
  • 01.03.06 De leerlingen reflecteren over de eigen rol en het eigen gedrag bij het samenwerken aan een groepsproject.
  • 01.06 De leerlingen passen tactieken en principes toe met respect voor de afgesproken regels en rollen in sport en spel.
  • 01.07 De leerlingen hanteren in verschillende rollen in sport en spel principes van verantwoord en veilig gedrag. 
  • 05.01 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen.
  • 07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven. 

MEER WETEN?
EEN TOCHT BOEKEN?

Contacteer onze Customer Service verantwoordelijke Roel via info@pimento.be.

Of raadpleeg alvast enkele richtprijzen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Bekijk ook eens onze tocht identiteit en zingeving (16+) en tocht socio-relationele vaardigheden 16+.

Locatie

Deze teambuildingstochten organiseren we vanuit Chirohuis De Kalei in Dilsen-Stokkem. 

Meer info over deze locatie vind je op dekalei.be

Koppeling aan de onderwijsdoelen

In deze vorming kunnen de volgende minimumdoelen derde graad secundair onderwijs aan bod komen. Let op, we spelen in op wat er leeft in de groep. Daardoor kan het voorkomen dat niet in alle groepen exact dezelfde inhoud aan bod komt. Naargelang de vragen en behoeften, worden accenten gelegd en zal bepaalde inhoud minder of meer aandacht krijgen.

  • 01.03.01 De leerlingen ontwerpen oplossingen of deeloplossingen voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging.
  • 01.03.02 De leerlingen besluiten welke oplossing of deeloplossing voor een zelf geïdentificeerde en zelf afgebakende uitdaging tot uitvoering zal worden gebracht.
  • 01.03.06 De leerlingen reflecteren over de eigen rol en het eigen gedrag bij het samenwerken aan een groepsproject.
  • 01.06 De leerlingen passen tactieken en principes toe met respect voor de afgesproken regels en rollen in sport en spel.
  • 01.07 De leerlingen hanteren in verschillende rollen in sport en spel principes van verantwoord en veilig gedrag. 
  • 05.01 De leerlingen gaan respectvol en constructief met anderen in interactie rekening houdend met elkaars grenzen.
  • 07.03 De leerlingen lichten toe hoe verschillende vormen van diversiteit verrijkend en uitdagend zijn voor het samenleven. 

Tevreden Klanten

Tevreden klanten Pimento
Sint-Gertrudiscollege Wetteren
Secundair onderwijs

“Goed evenwicht tussen opdrachten, tocht en gesprekken.”

Goed evenwicht tussen opdrachten, tocht en gesprekken. De vormingsmedewerker slaagde erin de leerlingen mee op de kar te krijgen en uit te dagen. Dit op een ongedwongen manier.

Description

Twee of drie dagen lang legt je groep een tocht af. Ondertussen zijn er uitdagingen, samenwerkingsopdrachten, gesprekken en stille momenten. Al wandelend verleg je jouw grenzen. Iedereen wordt op zichzelf en op de groep teruggeworpen, zodat je samen ook figuurlijk ‘een weg aflegt’. 

Bij alle keuzes en uitdagingen die je tegenkomt, staat het groepsproces centraal. Wat je eruit leert, neem je mee naar huis als werk- of aandachtspunt. 

We stellen op basis van jouw noden en vragen een vorming op maat samen. Wat hebben jullie nodig als groep om een betere groep te worden? Waar ligt jullie uitdaging? Wat zal deze ervaring met jullie als groep doen? Of beter: wat willen jullie graag dat deze ervaring met je groep doet? 

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Jongeren (12+)