Vorming Weerbaar op het Web voor begeleiders

Weerbaar Op het Web vorming

Hoe werk je rond online weerbaarheid en mediawijsheid met kinderen (9 tot 12 jaar) of jongeren?

Op een actieve en ervaringsgerichte manier maak je kennis met speelse werkvormen en nuttige info om in je lessen of gesprekken te gebruiken. Op basis van jouw noden en vragen stellen we een vorming op maat samen.

Een mix of een verdieping van volgende onderwerpen kan aan bod komen tijdens een halve of hele dag vorming:  

  • Online relaties en seksualiteit: sexting, online daten, lichaamsbeeld, porno, victim blaming
  • (Sociaal) gedrag op internet: cyberpesten, haatspraak, netiquette 
  • Online identiteit: online zelfbeeld, online imago, online vs. offline en digitale balans 

 Wist je dat we ook deze vorming online weerbaarheid ook voor kinderen en voor jongeren aanbieden?

📸 Jan Van Bostraeten

PRAKTISCHE INFORMATIE

Tijdsduur, locatie & richtprijzen

Welke formules kan je bij ons boeken? Waar vinden de vormingen plaats? En wat is de kostprijs? Welke korting kan je genieten? 

Ontdek meer praktische details over onze vormingen.

Koppeling aan onderwijsdoelen

Minimumdoelen eerste graad secundair onderwijs
  • 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19, 1.2, 4.5, 4.6, 4.7, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 7.4, 7.6, 7.7, BG 4.5, BG 4.6 
Minimumdoelen tweede graad secundair onderwijs
  • 01.02, 04.04, 05.01, 07.03 
Minimumdoelen derde graad secundair onderwijs
  • 04.02, 05.01, 07.04, 14.03.02, 15.03.01, 15.03.04 

MEER WETEN?
EEN VORMING BOEKEN?

Contacteer onze Customer Service verantwoordelijke Roel via info@pimento.be.

Of raadpleeg alvast onze formules, mogelijke locaties en richtprijzen

PRAKTISCHE INFORMATIE

Tijdsduur, locatie & richtprijzen

Welke formules kan je bij ons boeken? Waar vinden de vormingen plaats? En wat is de kostprijs? Welke korting kan je genieten? 

Ontdek meer praktische details over onze vormingen.

Koppeling aan onderwijsdoelen

Minimumdoelen eerste graad secundair onderwijs
  • 1.15, 1.16, 1.17, 1.18, 1.19, 1.2, 4.5, 4.6, 4.7, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 7.4, 7.6, 7.7, BG 4.5, BG 4.6 
Minimumdoelen tweede graad secundair onderwijs
  • 01.02, 04.04, 05.01, 07.03 
Minimumdoelen derde graad secundair onderwijs
  • 04.02, 05.01, 07.04, 14.03.02, 15.03.01, 15.03.04 

Tevreden Klanten

Tevreden klanten Pimento
Elien Secretin
vzw Arktos

“Heel erg goede vorming. Programma is meteen inzetbaar,’

"Heel erg goede vorming. Programma is meteen inzetbaar, Kant-en-klare tools om hier onmiddellijk mee aan de slag te gaan. Sterke link met methodieken die Arktos ook al gebruikt maar dan in een ‘ander’ jasje. Er werd vaak gerefereerd naar hoe we dit kunnen aanpakken met jongeren én ervaringen gedeeld vanuit hun vormingen in klassen. Er werd regelmatig gevraagd om onszelf te verplaatsen in het ‘brein’ van de jongeren, dit vonden sommigen moeilijk.. Collega gaf aan Pimento al aangeraden te hebben!  Ook een pluspunt dat er ook gratis online inhoud terug te vinden is. Daardoor zal het zeker gebruikt worden. Zeer tevreden over de vormingsmedewerker: enthousiast, aangenaam, onderbouwd, professioneel en heel vlot aanspreekbaar. Vragen konden gesteld worden, ruimte voor uitwisseling/bedenkingen. Je voelde geen tijdsdruk door haar aanpak. Door haar manier van uitleggen kreeg je zelf goesting om zo’n vorming te geven."
Tevreden klanten Pimento
Morgane Mushengezi
Groep INTRO vzw

“Dynamisch, enthousiast, knowhow, ervaring, afwisseling, ervaringsgericht”

De vorming samengevat: dynamisch, enthousiast, knowhow, ervaring, afwisseling, ervaringsgericht. We zijn tevreden!

Description

Hoe werk je rond online weerbaarheid en mediawijsheid met kinderen (9 tot 12 jaar) of jongeren?

Op een actieve en ervaringsgerichte manier maak je kennis met speelse werkvormen en nuttige info om in je lessen of gesprekken te gebruiken. Op basis van jouw noden en vragen stellen we een vorming op maat samen.

Een mix of een verdieping van volgende onderwerpen kan aan bod komen tijdens een halve of hele dag vorming:  

  • Online relaties en seksualiteit: sexting, online daten, lichaamsbeeld, porno, victim blaming
  • (Sociaal) gedrag op internet: cyberpesten, haatspraak, netiquette 
  • Online identiteit: online zelfbeeld, online imago, online vs. offline en digitale balans 

 Wist je dat we ook deze vorming online weerbaarheid ook voor kinderen en voor jongeren aanbieden?

📸 Jan Van Bostraeten

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Volwassenen