Vorming Weerbaar Op het Web kinderen

Weerbaar Op het Web vorming kinderen

In deze interactieve vorming leren kinderen van 9 tot 12 jaar (cfr. vierde tot zesde leerjaar) over:

  • hun gedrag op het internet
  • de rol van internet en digitale media in hun leven
  • de invloed van internet en digitale media op hun (online) identiteit
  • de informatie die ze online delen
  • bij welke betrouwbare bronnen ze terechtkunnen met hun vragen
  • hun grenzen en de grenzen van anderen op het vlak van hun online gedrag

Cyberpesten en haatspraak, online relaties en seksualiteit, online identiteit, zelfbeeld en imago en digitale balans: je kiest waarop onze experten de nadruk leggen. 

Of boek deze vorming online weerbaarheid voor jouw team begeleiders van deze leeftijdsgroep.

(Foto's: Jan Sneyers)

PRAKTISCHE INFORMATIE

Vorming met korting!

Je krijgt 5% korting op de begeleidingskost van je vorming die plaatsvindt in juni of december (sector onderwijs/welzijn).

Koppeling aan onderwijsdoelen

We stellen op basis van jouw noden en vragen een vorming op maat samen. Een intensieve ervaring voor jouw groep, waarbij we samen op zoek gaan naar wat boeit, beweegt en raakt. We werken steeds met beproefde methodieken en werkvormen aangepast aan het individu en de groep.

Daarom kan je niet zomaar het onderstaande lijstje bijbehorende onderwijsdoelen standaard afvinken na deze vorming:

  • De leerlingen drukken in een niet-conflictgelaten situatie eigen indrukken, gevoelens, verlangens, gedachten en waarderingen spontaan uit.
  • De leerlingen kunnen beschrijven wat ze voelen en wat ze doen in een concrete situatie en kunnen illustreren dat zowel hun gedrag als hun gevoelens situatiegebonden zijn.
  • De leerlingen kunnen in omgang met anderen respect en waardering opbrengen.
  • De leerlingen kunnen in concrete situaties verschillende manieren van omgaan met elkaar herkennen, erover praten en aangeven dat die op elkaar inspelen.
  • De leerlingen tonen in een eenvoudige conflictsituatie in de omgang met leeftijdgenoten de bereidheid om te zoeken naar een geweldloze oplossing.
  • De leerlingen kunnen ongelijk of onmacht toegeven, kritiek beluisteren en eruit leren.
  • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren.
  • De leerlingen hebben aandacht voor de onuitgesproken regels die de interacties binnen een groep typeren en zijn bereid er rekening mee te houden.
  • De leerlingen beseffen dat hun gedrag beïnvloed wordt door de reclame en de media. 

Locatie

Onze vormingsmedewerkers verplaatsen zich naar een locatie van jouw keuze in heel Vlaanderen.

Of je boekt bij ons  je vorming inclusief verblijf in een vormingshuis van Chirojeugd Vlaanderen:

  • Antwerpen (Westmalle): Heibrand
  • Limburg (Dilsen-Stokkem): De Kalei
  • Vlaams-Brabant (Overijse): De Hagaard
  • West-Vlaanderen (Brugge): De Karmel

Meer info vind je op www.chirohuizen.be.

 

MEER WETEN?
EEN VORMING BOEKEN?

Contacteer onze Customer Service verantwoordelijke Roel.
Hij geeft je graag antwoord op al je vragen.

Of raadpleeg alvast enkele richtprijzen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Vorming met korting!

Je krijgt 5% korting op de begeleidingskost van je vorming die plaatsvindt in juni of december (sector onderwijs/welzijn).

Koppeling aan onderwijsdoelen

We stellen op basis van jouw noden en vragen een vorming op maat samen. Een intensieve ervaring voor jouw groep, waarbij we samen op zoek gaan naar wat boeit, beweegt en raakt. We werken steeds met beproefde methodieken en werkvormen aangepast aan het individu en de groep.

Daarom kan je niet zomaar het onderstaande lijstje bijbehorende onderwijsdoelen standaard afvinken na deze vorming:

  • De leerlingen drukken in een niet-conflictgelaten situatie eigen indrukken, gevoelens, verlangens, gedachten en waarderingen spontaan uit.
  • De leerlingen kunnen beschrijven wat ze voelen en wat ze doen in een concrete situatie en kunnen illustreren dat zowel hun gedrag als hun gevoelens situatiegebonden zijn.
  • De leerlingen kunnen in omgang met anderen respect en waardering opbrengen.
  • De leerlingen kunnen in concrete situaties verschillende manieren van omgaan met elkaar herkennen, erover praten en aangeven dat die op elkaar inspelen.
  • De leerlingen tonen in een eenvoudige conflictsituatie in de omgang met leeftijdgenoten de bereidheid om te zoeken naar een geweldloze oplossing.
  • De leerlingen kunnen ongelijk of onmacht toegeven, kritiek beluisteren en eruit leren.
  • De leerlingen kunnen kritisch zijn en een eigen mening formuleren.
  • De leerlingen hebben aandacht voor de onuitgesproken regels die de interacties binnen een groep typeren en zijn bereid er rekening mee te houden.
  • De leerlingen beseffen dat hun gedrag beïnvloed wordt door de reclame en de media. 

Locatie

Onze vormingsmedewerkers verplaatsen zich naar een locatie van jouw keuze in heel Vlaanderen.

Of je boekt bij ons  je vorming inclusief verblijf in een vormingshuis van Chirojeugd Vlaanderen:

  • Antwerpen (Westmalle): Heibrand
  • Limburg (Dilsen-Stokkem): De Kalei
  • Vlaams-Brabant (Overijse): De Hagaard
  • West-Vlaanderen (Brugge): De Karmel

Meer info vind je op www.chirohuizen.be.

 

Tevreden Klanten

Tevreden klanten Pimento
Tine Ghekiere
School met de Bijbel 'De WEGwijzer'

“Hele interessante vorming die perfect aansloot bij de leefwereld van kinderen”

"Weerbaar Op het Web is een hele interessante vorming die perfect aansloot bij de leefwereld van de kinderen. Actieve werkvormen die zorgden voor enorme betrokkenheid. De inhoud was heel duidelijk. De kinderen waren enthousiast en hebben er zeker wat van opgepikt."
Tevreden klanten Pimento
Anonieme evaluatie

“Zeer professioneel en onderzoeksgerichte aanpak van de vormingsmedewerker.”

De leerlingen waren betrokken en leerden hoe ze met elkaar moeten omgaan op sociale media.
Iedereen werd betrokken en kinderen genoten ervan.
Ik had bovendien de indruk dat ze ook erg eerlijk waren, wat fijn is.
Zeer professioneel en onderzoeksgerichte aanpak van de vormingsmedewerker.
Fijne samenwerking. Bedankt!

Description

In deze interactieve vorming leren kinderen van 9 tot 12 jaar (cfr. vierde tot zesde leerjaar) over:

  • hun gedrag op het internet
  • de rol van internet en digitale media in hun leven
  • de invloed van internet en digitale media op hun (online) identiteit
  • de informatie die ze online delen
  • bij welke betrouwbare bronnen ze terechtkunnen met hun vragen
  • hun grenzen en de grenzen van anderen op het vlak van hun online gedrag

Cyberpesten en haatspraak, online relaties en seksualiteit, online identiteit, zelfbeeld en imago en digitale balans: je kiest waarop onze experten de nadruk leggen. 

Of boek deze vorming online weerbaarheid voor jouw team begeleiders van deze leeftijdsgroep.

(Foto’s: Jan Sneyers)

Additional information

Ik ben actief in

Vrije tijd & jeugdwerk, Jeugdzorg & welzijn, Onderwijs, Andere

Ik zoek iets voor

Kinderen (6-12)