Meerdaagse vormingen secundair onderwijs ideale formule

"Voor de vijfdejaars doen we een beroep op de expertise en ervaring van Pimento en hun werkvormen, zoals de meerdaagse vormingen secundair onderwijs rond identiteit, zingeving en keuzes maken en de confrontatietochten.

Deze combinatie vormt voor ons al jarenlang de ideale formule om onze klasgroepen opener, hechter en inclusiever te maken. Zowel de leerlingen onderling als de leerlingen en hun titularis leren elkaar op korte tijd beter kennen. Zo zijn ze klaar om het schooljaar als groep in een prettige, open sfeer aan te vatten. 

Onderlinge relaties bepalen voor een groot stuk hoe jongeren zich op school voelen. Een schooljaar aanvatten in een nieuwe school, studierichting of klasgroep is daarbij een moment waarop ze sterk aftasten. In wat voor groep kom ik terecht? Wat is mijn rol in dit nieuwe geheel? We willen als secundaire school bewust omgaan met het welzijn van onze leerlingen. Daarom vinden we het belangrijk om hen een veilige context aan te bieden om met zulke situaties en vragen om te gaan."